Home to www.racegallery.dk
DRCMU Odense 19/05 2007
Efter to ugers pause var Off-Road kørerne igen samlet, denne gang var den Odense RC Minirace der lagde banen til. Banen i Odense er noget anderledes end f.eks. Ejstrupholm banen, selvom underlaget stadig er tæpper, Hvor Ejstrupholmbanen er en highspeed bane er ORCM´s bane mere teknisk.
Efter langsiden kommer man ind i et kompakt s-sving og ud af et lige stykke og derefter et venstre sving som munder ud et mega hop med nedkørsel og kort derefter skal man skarp til venstre ind på midtersektionen hvor der er en chikane med forkert hældning, dette gav en del tilvænning for dem som ikke havde prøvet banen før, derefter går det lystigt over et hop med vaskebrætsnedkørsel og en svingsektion hvor man skal over en bakke og ned igen og lille hop før svinget til langsiden.
Klubbens folk havde gjort meget ud af bygning af banen og flertallet var tilfredse med banens noget utypiske danske layout, eneste klagepunkt var banens bander af reb, disse reb har et par svingarme og andre plastikdele på samvittigheden.
Der var også stor tilfredshed hos kørerne at de kunne benytte den nye overdækket pit, hvor der plads til 80 personer og med 39 tilmeldte var der god plads til alle. Pitten blev også benyttet fredag aften til stor veltilrettet grill buffet med alt hvad sultne maver kunne fristes med, der var Pølser, Oksefilet, Kylling og Salatbar på menuen, og der virkeligt spist, cirka 300g kød og to pølser blev der spist i snit pr. mand, der skal lige siges at salat åbenbart ikke er så populært hos RC folket.
Vejrudsigten havde lovet sol og tørvejr hele dagen, hvilket er noget uvant for Odense klubben, som har afholdt mange regnvejrsløb igennem tiden, heldigvis blev kørerne forskånet for dette denne gang.

Stock
Jesper Rasmussen som vandt første afdeling var på hjemmebane, så det var forventet at han var med i toppen og Alexander Breiner kunne desværre ikke få teknikken til at virke i kvalen, derimod var det Eli Lundgaard som sikrede sig Pole ved sikker kørsel og Jesper Rasmussen skulle starte toer, han var tydeligt hurtigere men lavede flere kørerfejl i kvalheatene.
Første finale smuttede Jesper inden om Eli og de efterfølgende sving var der tæt kamp imellem de to, Jesper ramte en bande og blev sat tilbage, Eli var nu i front og med Jesper jagtende længere nede i feltet. En efter en overhalede Jesper de øvrige deltagere og bragte sig i front og vandt første finale, på omgang 11 udgik Eli og derved rykkede Martin Kristensen op på tredje plads lige efter Alexander.
I anden finale havde Alexander fået gang i sin B4 og havde en utrolig flot dyst med Jesper hvor de kæmpede side om side uden at påkøre hinanden, utroligt dejligt at se de to unge knægte kunne køre så flot en finale, Jesper vandt anden finale også og blev samlet vinder. Tredje finale fortsatte hvor anden finale slap med en kamp imellem Alexander og Jesper, denne gang var det Alexander som kørte sejren hjem, Eli Lundgaard sluttede som nr. tre.

1. Jesper Rasmussen
2. Alexander Breiner
3. Eli Lundgaard
4. Martin Kristensen
5. Sebastian Sørensen

2WD
Denne var det gensyn med to tidligere off-road kørere Jonas Kærup som startede med Off-Road og har blandt andet blevet nr. tre til en Europamesterskab for år tilbage og Lasse Nielsen var også blevet overtalt til at stille op til løbet. Lasse kører i dag klubrally i en Peugoet 106Kitcar, men syntes at en "gæsteoptræden" i Odense kunne være skægt. Ikke overraskende var Jonas godt kørende allerede i træningen og fik hurtigt stillet bilen ind og mange andre som havde trænet væsentlig mere på banen end Jonas ændre deres set-up til det som Jonas brugte og kunne efterfølgende komme hurtigere rundt på banen, så Jonas havde åbenbart ikke helt glemt hvordan en Off-Road skal skues sammen.
Lars Alex måtte finde sig i at spille anden violin og være i forfølger rollen og med lokale Christer Rasmussen som tredje hurtigst. Martin Søndergaard som satte sig på Pole ved sidste løb startede som nr. fire. Lasse Nielsen fået banket rusten af sig og kunne kører sin B4 ind som nr. fem.
Første finale blev et tæt løb imellem Lars Alex og Jonas, Christer var meget uheldig og sluttede syver, Lasse kørte en flot tredje plads hjem. I anden finale kunne Jonas som den eneste kører 17 omgange og var ikke på noget tidspunkt rigtigt under pres, Lasse udgik og Christer kørte en tredje plads hjem og Lars Alex blev nr. to.
I tredje finale skulle tredje pladsen findes, da Jonas og Lars Alex havde besat første og anden pladsen, noget uventet lavede Jonas en fejl på anden omgang og han blev sat et godt stykke ned i feltet, Lars Alex lagde sig i front og Christer som forfølger, Jonas fik kontakt til Christer men igen lavede Jonas en kørerfejl og blev sat tilbage og kunne ikke nå op til Lars Alex og Christer. Men når Jonas skulle kæmpe sig igennem feltet kan man ligeså godt lave lidt underholdning for publikum og på mega hoppet lavede Jonas en "air-time overhaling" på Bo Dissing, til stor jubel for tilskuerne og Jonas sluttede tredje finale som nr. tre.

1. Jonas Kærup
2. Lars Alex
3. Christer Rasmussen
4. Lasse Nielsen
5. Bo Dissing
6. Martin Søndergaard
7. Lennard Damgaard
8. Lars Kristensen

Vinder af B-finalen blev Rene Jespersen som helt sikkert havde forventet en plads i A-finalen

4WD
At kampen i mesterskabet står imellem Palle Hornum, Kim Nielsen og Ulrich Rasmussen er vist ikke nogen overraskelse, det gjorde sig også gældende til løbet i Odense. Kim Nielsen havde skiftet sin Losi XXX4 ud med en XX4WE, det vil sige at han har skiftet tilbage til den gamle Losi som udkom i 1997!! Ja, det er korrekt Losi XX4 så dagens lys i 1996 til EM i Frankrig i en Prototype udgave og året efter var den sat i produktion, et par år senere kom en Worlds Edition og det er denne model Kim har skiftet til og det samme havde farmand Freddy også gjort.
Kim var flyvende med hans nye bil, men som det er set før har Kim en meget hurtig - men ustabil kørsel og laver kørerfejl skulle starte toer, efterfulgt af Ulrich, Palle kørte et fejlfrit løb og kunne sikre sig Pole.
Michael Gøhns havde en god dag og kørte en femte plads hjem i kvalen og Freddy Nielsen nåede lige at komme med i A-finalen.
I første finale smuttede Palle af sted med Kim i hælene, de skiftede position et par gange i finalen, om nerverne ikke kunne holdes i ro vides ikke men Kim lavede den ene kørerfejl efter den anden og det gav Palle frit løb og Ulrich smuttede forbi Kim.
Flot start på anden finale og Palle, Kim og Ulrich trak fra de øvrige, denne gang var det Palles tur til rulleture og sluttede treer og Kim Nielsen kunne vinde anden finale og Ulrich sluttede toer, Ulrich og Kim kørte i denne finale 17 omgange som i øvrigt var kun i anden finale det lod sig gøre.
Tredje finale, skulle alt afgøres, Kim og Palle kunne begge vinde løbet og Ulrich kunne sikre sig en anden plads ved at vinde sidste finale, Palle og Kim trak fra, Ulrich manglede lidt speed men kunne dog følge dem, Kim lavede en fejl og kom bagved Ulrich og lagde hårdt pres på Ulrich og lod Kim slippe forbi, som var klart hurtigere end Ulrich, igen lavede Kim kørerfejl og denne gang lod Ulrich døren være lukket.
Palle kunne kører sejren hjem i tredje finale og Kim sluttede toer, fordi Ulrich fik en defekt i elektronikken på sidste omgang i allersidste sving, surt show.
Længere nede i feltet kørte Hugo Hansen sig op fra en syvende plads til en femte, ganske flot af den 60 årig oldboy.

1. Palle Hornum
2. Kim Nielsen
3. Ulrich Rasmussen
4. Torben Nielsen
5. Hugo Hansen
6. Michael Gøhns
7. Jørn Henrik Sørensen
8. Freddy Nielsen

Christian Williams vandt B-finalen efter en tæt kamp med Mads Jørgensen som havde taget turen fra Sjælland til Odense.

Truck klassen hænger stadigt i bremsen og med kun fire deltagere ser klassens fremtid ikke særlig lys ud og der er heller ikke meget spænding i løbene, Lars Kristensen kørte sejren uden større modstand.

1. Lars Kristensen
2. Christian Williams
3. Rene Jespersen
4. Kim Poulsen

Næste løb er i Tinglev på en helt ny bane, vi ses.
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator